ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

نگاهی به بازی «یاکوزا: مثل یک اژدها» | بازگشت مافیای ژاپنی

  • کد خبر: ۵۴۱۶۱
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
نگاهی به بازی «یاکوزا: مثل یک اژدها» | بازگشت مافیای ژاپنی
یاکوزا یکی از سرگرم کننده‌ترین و جذاب‌ترین مجموعه بازی‌های اخیر، و جدیدترین قسمت آن یکی از بهترین شماره‌های مجموعه است تا جایی که مایکروسافت قرارداد عرضه انحصاری آخرین نسخه از این بازی، یعنی «یاکوزا: مثل یک اژدها»، را با سگا می‌بندد و آن را به عنوان یکی از ۲ بازی مهم نسل بعد، روی کنسول قدرتمند خود به نمایش می‌گذارد.

علی رضایی | شهرآرانیوز - ۱۵ سال از عرضه اولین نسخه مجموعه «یاکوزا» می‌گذرد. شرکت سگا ۱۵ سال پیش شخصیتی به نام «کازوما کریو» را به کاربران معرفی کرد و در جریان نسخه‌های مختلف، داستان زندگی و ماجراجویی‌های پرفرازونشیب او را نشان داد. در آخرین نسخه این مجموعه بازی محبوب، دیگر خبری از این شخصیت نیست و «ایچیبان کاسوگا» قهرمان تازه این بازی شده است. در کل، مجموعه بازی‌های «یاکوزا» ابتدا تنها برای ژاپن تولید شد و شاید سازندگان آن هیچ وقت به موفقیت اثرشان در دیگر کشور‌ها فکر نمی‌کردند، اما حالا کار به جایی رسیده است که مایکروسافت قرارداد عرضه انحصاری آخرین نسخه از این بازی، یعنی «یاکوزا: مثل یک اژدها»، را با سگا می‌بندد و آن را به عنوان یکی از ۲ بازی مهم نسل بعد، روی کنسول قدرتمند خود به نمایش می‌گذارد. دلیل این موضوع هم واضح است: یاکوزا یکی از سرگرم کننده‌ترین و جذاب‌ترین مجموعه بازی‌های اخیر، و جدیدترین قسمت آن یکی از بهترین شماره‌های مجموعه است.

 

نگاهی به بازی «یاکوزا: مثل یک اژدها» | بازگشت مافیای ژاپنی

 

ورود به دنیای خلاف کار‌های شرقی

داستان بازی حول محور شخصیتی به نام ایچیبان می‌گذرد. ایچیبان کاسوگا برای یک گروه خلاف کار کوچک کار می‌کند. او مردی است که در دنیای خلاف فعالیت می‌کند، اما روحیه جوانمردانه‌ای دارد و دلش پاک است. به قول رئیس ایچیبان، یک سیستم برای پیشرفت و درست کارکردن به همه نوع آدمی نیاز دارد و ایچیبان اگر مانند سایر اعضای گروه بی رحم نیست، به جایش یکی از مهم‌ترین چرخ دنده‌های این سیستم است.
 
ایچیبان و رئیسش رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند و او محافظ شخصی پسر فلج رئیس هم هست. او به خاطر رئیسش به یک قتل اعتراف می‌کند و بابت این اقدام به زندان محکوم می‌شود در حالی که این کار را انجام نداده است. ایچیبان در نهایت بعد از چندین سال از زندان بیرون می‌آید، ولی متوجه می‌شود دنیای بیرون بسیار تغییر کرده و گروه آراکاوا که برایش کار می‌کرده حالا متلاشی و رئیسش جزو گروه مهم دیگری شده است و به نظر می‌رسد در این راه، به یاکوزا خیانت کرده است. ایچیبان این حرف‌ها را باور نمی‌کند تا زمانی که بعد از روبه رو شدن با رئیس سابقش، از سمت او هدف شلیک گلوله قرار می‌گیرد و در ناکجاآبادی در شهر یوکوهاما و بین یک مشت خیابان خواب بیدار می‌شود.
 
ایچیبان درست نمی‌داند چه اتفاقی افتاده و چرا رئیسش که مانند پدر معنوی اوست این کار را با او کرده و دنیای کثیف یاکوزا به چه صورت درآمده است. او مجبور می‌شود همه چیز را از نو شروع کند و با آشغال گردی زندگی اش را بگذراند و اندک اندک به همراه دوستان جدیدش در زندگی پیشرفت کند تا در نهایت، بتواند دوباره وارد یاکوزا شود و بفهمد ماجرا از چه قرار است.
 

شخصیت پردازی چشمگیر

 

نگاهی به بازی «یاکوزا: مثل یک اژدها» | بازگشت مافیای ژاپنی

 

بازی مانند نسخه‌های قبلی، از داستانی بسیار غنی برخوردار است. نحوه روایت سینماتیک آن نیز به ارزش این ظرفیت قدرتمند افزوده است. کات سین‌های طولانی و دیالوگ‌های طولانی‌تر جزو جدانشدنی از سری یاکوزا هستند که در اینجا هم به چشم می‌خورند و باید بدانید در بسیاری از بخش‌های بازی ممکن است شاهد ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت رد و بدل کردن دیالوگ بین شخصیت‌ها باشید و در نهایت ۵ دقیقه مبارزه کنید! از این حیث، بازی صبری زیاد و علاقه‌مندان به قصه سرایی را می‌طلبد.
 
در واقع، می‌توان گفت آخرین نسخه یاکوزا روی شخصیت‌های خود حسابی کار کرده است و شما نیز باید روابط دوستانه بین این کاراکتر‌ها را پابرجا نگه دارید تا بازی بهتر پیش برود. در حین گشت و گذار در شهر، ممکن است شخصیت‌های بازی با هم صحبت و خاطره بازی کنند یا یکی گرسنه اش بشود و پیشنهاد بدهد به رستوران بروید. شما می‌توانید حتی با دوستانتان به سینما بروید و با هم فیلم تماشا کنید و روابط خود را با آن‌ها مستحکم کنید تا گروه قدرتمندتری داشته باشید.

 

مأموریت‌های جانبی متنوع

 

نگاهی به بازی «یاکوزا: مثل یک اژدها» | بازگشت مافیای ژاپنی

 

جهان بازی پر از مینی گیم‌های مختلف است که به تنهایی شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌سازند. این مینی گیم‌ها تنوع بالایی دارند و از بازی‌های کلاسیک سگا گرفته تا کار‌های جدیدی که در شهر یوکوهاما باید انجام دهید را شامل می‌شوند.
 
در کنار همه این مینی گیم ها، بازی در هر مرحله که در آن پیشروی می‌کنید، برایتان غافل گیری و محتوای تازه دارد به طوری که ممکن است در مرحله دهم بازی تازه با یک دنیای جدید و قابلیت تازه آشنا شوید که ساعت‌ها سرگرمتان کند.
 
شهر یوکوهاما که بازی اصلی در آن جریان دارد بزرگ‌ترین شهر در تاریخ سری یاکوزا به شمار می‌رود و از همه آن‌ها نیز پویاتر است. در جای جای یوکوهاما شما با مأموریت‌های جانبی روبه رو خواهید شد که انجام برخی از آن‌ها برای پیشروی در بازی بسیار کاربردی است، زیرا پول خوبی در ازای انجامشان می‌گیرید که به کارتان می‌آید. برخی از این مأموریت‌های فرعی هم متشکل از داستانی غنی هستند و ممکن است ساعت‌ها شما را درگیر خود کنند.

 

گیم پلی نوبتی

نگاهی به بازی «یاکوزا: مثل یک اژدها» | بازگشت مافیای ژاپنی

 

با اینکه داستان غنی و شخصیت پردازی حرفه‌ای این بازی را در کمتر عنوانی می‌توان پیدا کرد، مهم‌ترین ویژگی یاکوزا به مدل گیم پلی نوبتی آن برمی گردد. هنگام شروع مبارزه‌ها دیگر خبری از درگیری‌های بازی‌های اکشن نیست و شما و دشمنان نوبتی به سمت هم مشت حواله می‌کنید. مانند همه بازی‌های این سبکی، هم ضربات معمولی دارید و هم برخی قدرت‌های ویژه که بعضی از آن‌ها تهاجمی هستند و برخی دفاعی یا حالت پشتیبانی دارند. آیتم‌های متعددی نیز در بازی وجود دارند و در کنار آن‌ها حتی قابلیت اجیر کردن نیز وجود دارد و شما می‌توانید قهرمانان متفاوتی را با پرداخت پول احضار کنید تا برایتان بجنگند. ویژگی ضربه‌های هماهنگ گروهی هم در بازی گنجانده شده است تا همه اعضای تیم هم زمان ضربه‌ای نثار دشمن کنند.
 
گوشه‌هایی از طنز هم در طراحی گیم پلی آخرین نسخه از مجموعه یاکوزا قرار گرفته است. برای نمونه، یک شخصیت خیابان گرد با پاشیدن ارزن روی دشمن، کبوتر‌ها را احضار می‌کند تا او را بزنند یا زمانی که لباس خاص نوازنده‌ها تنتان باشد، با پرتاب آلبوم موسیقی تان به سمت دشمن، به او حمله می‌کنید. از این قبیل حمله‌های من درآوردی و بامزه در بازی خیلی به چشم می‌آید و روحیه طنز بازی را بالا می‌برد.

در کل، بازی در عین اینکه داستانی بسیار تلخ و جدی را روایت می‌کند، طنز همیشگی مجموعه یاکوزا را در خود جای داده است و بسیاری از مبارزه‌ها در حالی که بسیار سخت و نفس گیرند، بامزه از آب در آمده اند.

 

گرافیک پویا و چشم نواز

 

نگاهی به بازی «یاکوزا: مثل یک اژدها» | بازگشت مافیای ژاپنی

 

گرافیک بازی با استفاده از موتور گرافیکی دراگون طراحی شده که در مقایسه با نسخه‌های قبلی این مجموعه، بهبود‌های جالب توجهی پیدا کرده است. شهر یوکوهاما به ویژه شب‌ها بی نظیر است و پویایی این شهر باعث می‌شود دلتان بخواهد بیخود و بی جهت در آن بچرخید و ببینید در هر گوشه و کنار این عنوان جهان باز، سازندگان چه سورپرایزی برایتان در نظر گرفته اند.
 
طراحی شخصیت‌ها و پویانمایی چهره‌ها به ویژه چشم‌ها نیز بسیار خوب کار شده است. در حین مبارزه‌ها هم انیمیشن‌های جذابی هنگام پیاده سازی برخی حرکات به نمایش درمی آید که هم حس و حال انیمه مانندی به بازی می‌دهد و هم بازی را از آن حالت خشکی و یکنواختی خارج می‌کند.
 
البته که میزان گرافیک بازی در همه جا یکسان نیست و این موضوع با اینکه با در نظر گرفتن وسعت بزرگ بازی منطقی است، گاهی می‌تواند آزاردهنده باشد. چنین اتفاقاتی این نکته را گوشزد می‌کند که ساخت یک بازی بی نقص از نظر بصری و بررسی همه گوشه و کنارها، آن هم در بازی‌هایی چندده ساعته، چقدر چالش برانگیز است، موضوعی که در هفته‌های گذشته در عرضه بازی‌های بزرگی مثل «سایپرپانک ۲۰۷۷» نیز به چشم آمد و صدای اعتراض خیلی از کاربران را درآورد. البته مشکلات گرافیکی نسخه جدید «یاکوزا» تا آن اندازه بزرگ نیست و می‌توانید با نادیده گرفتن آن ها، از فضای بازی لذت ببرید.


جعبه بازی‌ها 
 
 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->